Kuidas ennustada tulevikku?

MINEVIK | OLEVIK | TULEVIK

Minevikus tegutsevad raamatupidajad ja advokaadid.

Olevikus tegutsevad inimesed tootmises ja hetkel teenust teostavad inimesed.

Tulevikus tegustevad turundajad ja PR inimesed, müügiinimesed ja koolitajad.

Kuidas selle põhjal ennustada ettevõtja tulevikku?

Pean nägema seda, kuhu läheb Sinu aeg ja raha. Kui panustad tuleviku tegevustele, siis julgen arvata, et Sinu ettevõtmine läheb ülesmäge. Kui oled põhiliselt mineviku asjade kallal, siis võin üsna kindlalt arvata, et Sinu äri kukub kokku. Kui keskendud olevikule, siis ära vaikselt kahaneb… olemasolevad kliendid on rahul, kuid uusi lisandub liiga vähe.

Millal võis praegust kiiret majanduslangust ja inimeste koondamisi juba ette näha?

Laiemalt Eestis oli võimalik koondamisi ette näha juba 2008 keskel või varemgi. 2008 keskel lasti paljudes firmades raamatupidajad ja finantsjuhid juhtimisotsuste kallale – neil oli üks siht ja ülesanne: vähendada kulusid.

Kõige kergekäelisemalt saab vähendada milliseid kulusid? Turunduse. Pole vaja kohe millesti käegakatsutavast loobuda. Majad jäävad alles, tootmisseadmed jäävad alles, isegi autod jäävad alles ja töötajad jäävad alles.

Järgeb aga raudkindel: Müük kahaneb.
Esimesena lahkuvad ettevõttest kes? Parimad müügiinimesed. Miks? Sest nende palk sõltub otseselt töö tulemustest ehk müügist. Kui turundus vähenes või kadus, siis vähenes ka nende müük ning palk.

Järgneb kindlalt: Vaja on vähem toodet / teenust. Tuleb asuda vähendama tootmist või teenuse pakkumist. Kui varem justkui ei juhtunudki midagi hullu, siis nüüd tuleb hakata konkreetselt inimesi koondama, autodest ja muudest vahenditest vabanema – see on see, mida näeme täna massiliselt Eesti ettevõtetes toimumas.

Lõpuks saavad oma osa ka need kes kogu selle jama algatasid: raamatupidajad ja finantsjuhid. Kui pole müüki ega tootmist pole ka neid enam vaja. Ettevõtet ennast pole enam vaja – ka need inimesed saavad ise kinga.

Mis on Rich Dad lahendus?

Rich Dad Company planeerib 2009 aastal kulutada turundusele ja avalikele suhetele 10x suurema summa kui varasemal aastal ning kasvatada kogu äri oluliselt.

Rubriigid: Ettevõtlus, Koolitused, Rich Dad. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga